[Tex-nl] .tex files associatie van TeXshop naar Textmate?

Piet van Oostrum piet at vanoostrum.org
Tue Dec 21 14:35:43 CET 2010

Frans Goddijn wrote:

 > Sinds een poos gebruik ik Textmate voor m'n werk met .tex files.
 >
 > M'n file managers (Finder en PathFinder) hebben bij .tex files nog
 > standaard Texshop als gelinkt programma staan.
 >
 > Weet iemand hoe ik dat kan omzetten naar Textmate? Ik vind er niets
 > over in de preferences her en der, maar kijk wellicht niet op de
 > goeie plek.

Gezien `Finder' neem ik aan dat het over MacOSX gaat. Zoek een .tex file op in de Finder, vraag de info van de file op met File->Get Info of Cmd-I. Ergen net onder het midden staat 'Open with', kies hier Textmate, en klik op Change All.

Voor meer controle kun je ook RCDefaultApp installeren.
--
Piet van Oostrum
Cochabamba. URL: http://pietvanoostrum.com/