[Tex-nl] Kleinkapitaal

Kris Van Bruwaene kris.vanbruwaene at vrtmedialab.be
Thu Aug 4 14:43:53 CEST 2011

Johan Vromans schreef:

> http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleinkapitaal
>
> -- Johan

hmmm, ofwel was mijn vraag onduidelijk geformuleerd, ofwel is dit
antwoord te lapidair. Ik weet heel goed wat het verschil is tussen
kleinkapitaal (\textsc{a} -- let op de onderkast!) en hoofdletters (A).
De vraag is: zou het kunnen dat er in bepaalde lettertypes (fonts) nog
een tussenvorm bestaat, die dan in LaTeX als \textsc{A} (let op de
bovenkast) genoteerd zou worden? Maw is er (ooit) een verschil tussen A
en \textsc{A}? Het antwoord daarop vind ik niet op die wikipedia-pagina.

Kris