[Tex-nl] tekst combineren met slides

Wilfred van Rooijen wvanrooijen at yahoo.com
Fri Dec 9 00:40:37 CET 2011

De beamer class heeft ook opties om slides "nup" te zetten op een vel papier van een bepaald formaat, bijvoorbeeld 4 slides per a4. Je kan dan dingen als een "border" en een "achtergrond-shading" instellen.

%--------------------------------------------------------------------
% \mode{presentation} sets material for presentations;
% \setbeamercovered{dynamic} makes future elements transparent
% Default theme, no colors, titles in bold
%--------------------------------------------------------------------
\definecolor{uf1}{RGB}{ 11, 61,145}
\definecolor{uf2}{RGB}{ 83,119,179}
\definecolor{uf3}{RGB}{175,201,243}

\mode<presentation>
{
  \usetheme[]{default}
  \usecolortheme{default}
  \useinnertheme[shadow]{rounded}
  \useoutertheme{infolines}
  \setbeamercolor{palette primary}{bg=uf3,fg=uf1}
  \setbeamercolor{palette secondary}{bg=uf2,fg=white}
  \setbeamercolor{palette tertiary}{bg=uf1,fg=white}
  \usefonttheme{structurebold}
  \useinnertheme[shadow]{rounded}
  \setbeamercovered{dynamic}
  \setbeamertemplate{navigation symbols}{}
  \setbeamertemplate{headline}[default]
}

\mode<handout>{
  \setbeamercolor{background canvas}{bg=black!5}
%  \pgfpagesuselayout{resize to}[a4paper,border shrink=5mm]
%  \pgfpagesuselayout{4 on 1}[a4paper,border shrink=5mm,landscape]
  \setbeamertemplate{footline}[page number]
}

Dus de dingen in \pgfpagesuselayout. De resulterende a4 pagina's kan je met pgfpages opnemen in een document, of, als je wilt dat elke pagina met slides een volledige header, footer en paginanummer krijgt, je kan de pdfs opnemen als een figure (zonder caption) Een woordenlijst kan je eventueel met het nomencl package maken.

Groeten,
Wilfred