[Tex-nl] libreoffice-document met handgeschreven inhoudsopgave en sectionering

Koen Wybo koen.wybo at telenet.be
Sat Jul 23 22:12:03 CEST 2011

Dag iedereen,

Opnieuw een uitdaging... Een goede vriend vraagt me om zijn boek om te
zetten naar LaTeX (is online te vinden op http://rechumah.be/theo.pdf ).
Het materiaal is reeds digitaal aangemaakt in Word, kent ruim 300
pagina's, waarvan 8 pagina's gevuld zijn met inhoudsopgave.
Ik dacht: dit wordt een makkie. Gewoon er de exportfilter van
LibreOffice op zetten en met wat bijstellen, kunnen we snel tot een
behoorlijk resultaat komen.
Wat blijkt echter: de inhoudsopgave is volledig zelfgeschreven. Elke
sectionering en bijhorende nummering is handmatig aangebracht. Jawel hij
heeft dus "2.1.4.1.3. De functie van het gebed in de bijbel" zelf
ingetoetst zowel in de tekst als in de inhoudsopgave zonder ooit gebruik
te maken van automatische koppen in Word. De exportfilter is dus
waardeloos.

Kent er iemand een oplossing / script om deze handmatige sectionering om
te zetten naar mooie LaTeX?  Ik werk op debian 6.0.2 met een up-to-date
texlive.

Koen Wybo