[Tex-nl] libreoffice-document met handgeschreven inhoudsopgave en sectionering

Rick van Rein rick at openfortress.nl
Sat Jul 23 22:26:59 CEST 2011

Hoi,

> Wat blijkt echter: de inhoudsopgave is volledig zelfgeschreven. Elke
> sectionering en bijhorende nummering is handmatig aangebracht.

LOL, ik sta telkens weer versteld van die houding dat een "eenvoudiger"
programma al dat handwerk waard zou zijn.  Stel je voor, al dat werk
om dingen te moeten hernummeren...!  (Sorry, kon het niet laten.)

> Kent er iemand een oplossing / script om deze handmatige sectionering om
> te zetten naar mooie LaTeX?  Ik werk op debian 6.0.2 met een up-to-date
> texlive.

Ik zou denk ik zo snel mogelijk naar een tekstformaat overgaan, en dan
in Vim (of andere regexp-capable editor, sed kan ook) zo snel mogelijk
de ingetikte patronen herkennen en herschrijven.  Zo vaak zal er geen
serie cijfers en punten vooraan een regel staan, verwacht ik?

Sterkte,
 -Rick