[Tex-nl] WYSIWYG(M) LaTeX editors

Dick Hoogendijk dick at nagual.nl
Mon Jul 25 17:54:36 CEST 2011

Ik gebruik al een tijdje MikTeX-2.9 en Winshell en dat is erg prettig.
Nu wilde ik (lui als ik ben) toch ook eens spelen met een meer
WYSIWYG(M) editor. Volgens internet bronnen heb je dan maar een tweetal
echte keuzes: BaKoMa TeX en LyX. De laatste heeft echter weinig
stylesheets in Nederlands formaat. Zijn er plekken waar deze meer op NL
toegesneden files te vinden zijn?

BaKoMa ziet er gelikt uit, maar ik krijg de indruk dat ik met een
dubbele TeX installatie kom te zitten en verder kost het geloof ik ook
een aardige bom duiten na 28 dagen proefdraaien.

Hebben jullie ervaring met dit soort zaken of zitten hier alleen (La)TeX
werkers die plain text inkloppen. Ik houd me aanbevolen voor wat tips.