[Tex-nl] Twee bugs in grid met hhline en \tiny tabular

Wybo Dekker wybodekker at xs4all.nl
Fri Mar 11 11:58:16 CET 2011

On vr, 2011-03-11 at 11:14 +0100, Pander wrote:
> Hoi allemaal,
>
> Deze had ik ook naar comp.text.tex gestuurd maar tot zo ver nog geen
> oplossing. Misschien weet een van jullie hoe dit aan te pakken.
>
> Het probleem wordt veroorzaakt door de settings voor baseline via
> grid.sty. Het tijdelijk veranderen daarvan voor alleen deze tabellen
> lost het denk ik op. Alleen weet ik niet goed hoe ik dat netjes met
> grid.sty moet doen.

Je mag inderdaad niet verwachten dat grid met de gekste fratsen rekening
houdt, dus dat wordt een beetje rommelen. Ook kun je verticale belijning
beter weglaten: die is lelijk en wordt door grid sowieso verstoord (zie
de docs). Probeer dit eens, dat levert bovendien meer wit rond de hlines
op; houd er rekening mee dat kleine variaties in dimens grote sprongen
kunnen veroorzaken, door grid:

\documentclass{article}
\usepackage{multirow}
\usepackage[fontsize=10pt,baseline=12pt,lines=52]{grid}
\usepackage{ctable}
\begin{document}
\noindent
{\Huge