[Tex-nl] NL Spellingchecker voor TeX onder windows?

Hein Zelle hein.zelle at bmtargoss.com
Mon Apr 2 09:15:21 CEST 2012

Beste Johan Wevers,

> Ik zoek een bruikbare spellingchecker voor (La)TeX files onder windows
> die een Nederlands woordenboek heeft. Onder Linux is er ISpell, en
> Microspell claimt daar de dictionaries van te kunnen inlezen maar dat is
> me niet gelukt. En algemene spellingcheckers zijn onbruikbaar omdat de
> tekst meer formules bevat dan platte tekst.

Voor windows gebruikers vast geen bijzonder handige oplossing, maar ik
gebruik zelf emacs en aspell onder linux.  Beiden bestaan ook voor
windows systemen.  Aspell (http://aspell.net/win32/) is mogelijk de
moeite van een bezoek waard, het kan werken als een standalone spelling
checker en heeft opties voor het negeren van tex commando's.

In emacs werkt het geweldig als interactieve spelling checker, maar
dat is vermoedelijk geen aanrader als je al een goede windows-editor
hebt.

Groeten,
	Hein Zelle

--

Dr. Hein Zelle
Advisor Meteorology & Oceanography

Tel:        +31 (0)527-242299
Fax:        +31 (0)527-242016
E-mail:     hein.zelle at bmtargoss.com
Website:    www.bmtargoss.com

BMT ARGOSS b.v.

Voorsterweg 28, 8316 PT Marknesse, the Netherlands
Postal address: P.O. Box 61, 8325 ZH Vollenhove, the Netherlands

Registered in The Netherlands, Registered no. 39060160.

Unless otherwise agreed by BMT ARGOSS in writing, all work,
services, goods or products supplied by BMT ARGOSS shall be subject
to and governed by BMT ARGOSS' own terms and conditions which are
available for inspection from BMT ARGOSS on request.

----Confidentiality Notice & Disclaimer----

The contents of this e-mail and any attachments are intended for the
use of the mail addressee(s) shown. If you are not that person, you
are not allowed to read it, to take any action based upon it or to
copy it, forward, distribute or disclose the contents of it and you
should please delete it from your system. BMT ARGOSS does not accept
liability for any errors or omissions in the context of this e-mail or
its attachments which arise as a result of internet transmission, nor
accept liability for statements which are those of the author and
clearly not made on behalf of BMT ARGOSS.