[Tex-nl] Fontafhankelijke ongewenste extra witregel na minteken

Hans Hagen pragma at wxs.nl
Fri Mar 2 17:15:29 CET 2012

On 2-3-2012 16:56, Pander wrote:

> Hallo allemaal,
>
> Bedankt voor de nauwkeurige analyse tot zo ver. Moet deze discussie niet
> groter getrokken worden op een internationale TeX mailinglist?
>
> Ik kwam het probleem initieel tegen met XeLaTeX in longtable en
> momenteel kan uit de voeten met de workaround van Wybo. Mijn vraag is
> dus welke mensen moeten hierbij betrokken worden voor een uiteindelijke
> bugfix?

Ik denk niet dat hier iets gefixed gaat worden want het is geen bug maar
een neveneffect. Je kunt je zelfs afvragen of het niet gewoon correct is
omdat een lege pre-discretionary component bij gebrek aan ruimte gewoon
op een eigen regel komt als er nauwelijks breedte beschikbaar is en er
een flinke emergencystretch cq tolerance is ingesteld. Verder is een
losse hyphen betekenisloos (en zal met eerder een endash of zo
verwachten). Er zijn wel meer bordercases. En het zou me niets verbazen
als er in table mechanismes ook allerlei gemanipuleer van parameters
plaatsvindt dat eea beinvloed maar mijn latex kennis is nihil.

Hans

                                           Hans Hagen | PRAGMA ADE
               Ridderstraat 27 | 8061 GH Hasselt | The Netherlands
     tel: 038 477 53 69 | voip: 087 875 68 74 | www.pragma-ade.com